KTF ser problem med Sniphs affärsidé

KTF:s VD Olof Holmer om Sniphs affärsidé:

"Jag ser många problem med Sniphs affärsidé. Den som sätter en produkt på marknaden är ansvarig för den, och i det här fallet ses röret som en ny produkt, det är inte samma produkt som fanns i originalflaskan och vi vet inte vad som kan ha hänt vid dekanteringen. Produkten kan exempelvis ha oxiderat och därmed ändrat doft och egenskaper", säger Olof Holmer. "Och jag vet inte exakt vad som gäller för varumärkena men det skulle förvåna mig om ett företag tillåts ompaketera parfymer och hävda att det är originalprodukten."

Mer på Daisy Beauty

Red:s kom: jämför gärna med om någon aktör utan kontakt med varumärkeshållaren på nätet börjar sälja dennas rödvin per deciliter i "eget rör"... Trovärdigt, säkert, överensstämmande med originalformuleringen, överensstämmande med regelverket?